Swiff 3D MAX 2.0

معرفی

به سیستم کمک کننده (کمکی) Swiff 3D MAX 2.0 خوش آمدید.

ما می خواهیم که زمانی کوتاه به ما اختصاص دهید تا ما کمی بیشتر راجع به شرکت و فلسفة آن توضیح بدهیم.

اهداف ما در Electric Rain ساده هستند. ساختن نرم افزار در درة جهانی، اداره کردن تجارت با تمامیت (درستی) بدون شرط، داشتن سرگرمی و لحظاتی شاد و تقسیم کردن آن با کاربران ما. این ها نماد جایی است که شما به آن وارد شده اید. ما می توانیم بهترین ابزار 3D را در صنعت تولید کنیم. اما تا وقتی که به شما آموزش چگونگی استفاده از آن را نداده باشیم هیچ اقدامی در آن مورد نخواهیم کرد.

ما با ساختن Swift 3D MAX 2.0 قدرت محض را داشتیم و هدف ما این است که، در هنگام آموزش کار با آن به شما، جهان لذت و جذابیت را با شما تقسیم کنیم. حدس من این است که شما از یک سیستم کمک کننده چیزی بیش از این سند، در یک مرجع را انتظار دارید.

من معتقدم که مشا می خواهید در کنار این سند، یک درک ضمنی از Swift 3D MAX را نیز کسب کنید. و به خوبی شما قارد خواهید بود که از تجربة یادیگری نرم افزار جدید لذت ببرید و در جریان کار کمی هم بخندید.

بنابراین آرام بنشیند، آسوده خاطر باشید و فقط اجاره بدهید که ببارد.

 

تکنولوژی اجرای RAVIX III:

(لام ها به انگلیسی) ... قدرتی است در Swift 3D MAX است درست همانند ....

تکنولوژی RAVIX III محصول اختصاصسی کمپانی Electric Rain که مدل 3D را به صنعت بدیع بردار پایه ای 2D تبدیل کرده است. RAVIX از ابتدای واژگان RApid (سریع،، Visibility (نمایانی) eXtension (امتداد) گرفته شده است. و تکنولوژی هسته (مرکزی) و نیرو بخش صنعت و رئوسی را که مدل 3D را می سازند نشان می دهد و آنها را شکل چند ضلعی هایی در می آورد که می توانند پرشوند و تدریجاً برای باز آفرینی تصویر 3D به شکل برداری 2D تغییر کنند.

 

علامت خاص RAVIX III:

در تولید سوم این تکنولوژی، RAVIX III سریع ترین 3D تکنولوژی اجرایی برداری در بازار فروش است. می تواند مدل هایی بیش از 300000 چند ضلعی ارائه دهد و کیفیت به بهترین نحو در اندازة فایل ها بی نظیر است. به مشخصه های آن در زیر نگاهی بیندازید:

 

معتبر و صحیح:

 تکنولوژی فوق العاده صحیح و معتبر که برای اثبات آزمایشات زیادی بر روی آن انجام شده است. RAVIX III صحنه ها را به رنگ های اصلی، طرح (و رنگ بندی) روشن کننده، زوایایی دوربینی و تصویرهای متحرک در می آورد.

سرعت: سرعت اجرایی بی نظیر

قدرت: قادر به اداره کردن مدلها موارد پیچیده در بیش از 200000 چند ضلعی، شامل موارد خود تقطیع کننده پیچیده (مرکب).

Optimization: قادر به ساخت مطلقاً کوچکترین سایز در فایل ها بدون دستورالعمل خارجی برای خوش ... بیشتر ...


قابلیت های صادر کردن:

Flash (swf)—قالب سازی استاندارد (le-facto) روی وب. با اتصال به برق، کاربران قادر خواهند بود که یک صفحة 3D یا یک تصویر متحرک داشته باشند. و آنرا به Flash ارائه دهند تا آنرا روی وب سایت نمایش دهد. نتیجه، نسخه ای با کیفیت بالا، قابل انتقال با نوار کوتاه از صحنه است که در هر جایی که Flash را بتوان دید، آنرا هم مشاهده کرد.

- ورودی (وارد کنندة) Swift برایFlash Mx (swFT) :

- فرمت (قالب سازی) اختصاصی کمپانی Electric Rain که به فایل ها اجازه می دهد با تکنولوژی Smartlayer (لایة هوشمند) پردازش تصویر شده و وارد Flash MX شوند.

- EPS , Al: (EPS: فایل محفوظ پست اسکریپ) و (‌Al: هوش مصنوعی)

به کاربران اجازه می دهد که اثر 3D را به قالبهای برداری 2D صادر کند تا با  Macromedi Freehand , Adobe illustrator مجتمع سازی شود.

توانایی صادر کردن فایل های EPS ترتیبی، مجتمع سازی کامل با نرم افزار adobe Live Motin را آسان تر می کند.

- SVG یک استاندارد جدید و بردار پایه ای وب، شبیه Flash که اخیراً توسط V3C تصویب شد.

 

تنوع امکانات (اختیارات) پرداخت تصویر:

بیشتر از یازده نوع امکان پردازش تصویر در هر چند ضلعی (مسطح و یا گرادیان) قابلیت هایی که در مقایسه با هر تکنولوژی دیگری که در دسترس است، برتر است. 3 سطوح کلی  طرح کلی، زوایای پنهان و مشبک (با جزئیات مختلف، وزن (میزان) خطا و کنترل رنگ).

5 سطح نقشه نمونه/ تصویر کارتونی  تک رنگ، چهار رنگ، تمام رنگی و به طور متوسط پر شدن

2 سطح  ناحیه و شبکه

سایه داشتن  سایه های همپوشی شده چند گانه

مشخص نمایی متفکرانه  با سطح جزیئات کنترل شدة کاربر

شفافیت  سطح آلفای در نظر گرفته شده کاربر

بازتاب (انعکاس)  مواد انعکاس دهندة پردازش تصویر

حق استفاده (Licensing)

Electric Rain به طور فعال حق استفاده از RAVIX III API را می دهد.

آزادی های مشترک مستقل پایه ای

الگوی مجتمع سازی مستقیم

الگوی اتصال به برق

سیستم های مختلف قابل دسترس

RAVIX III به سیستم های زیر انتقال شده است:

MACOS

OS X

Windows


مقدمه رند سازی برداری (Vector rendering)

اجازه دهید تا با آن روبرو شویم، دلیل اینکه شما Swift 3D MAX 2.0  را دارید، رند سازی و خارج کردن آن است.

در واقع کار دیگر نمی کند. از لحظه ای که این سیستم کمکی بکار گرفته شود این گوشت و سیب زمینی اطلاعات (مواد اولیه اطلاعات) است.

از آنجایی که 3D Max 2.0 به عنوان رند ساز در 3D Max عمل می کند، تمام هدف آن در دیالوگ رند سازی MAX  قرار می گیرد که به شکل زیر می باشد.

این دیالوگ در جایی استفاده می شود که تمامی تصمیمات شما در مورد اینکه چه نوع فایلی را می خواهید تهیه کنید و آن فایل باید به چه شکلی باشد، گرفته شده باشد. می توانید به قسمت گزینه های خروجی (outputoptions) مراجعه کرده و اطلاعات بیشتری در زمینه کنترل ظاهر فایل خود کسب کنید.

هنگامیکه روی Render کلیک می کنید، موتور رند سازی RAVIX III فعال شده و مرحله رند سازی را قوت می بخشد. حقیقتاً آن نگاهی دقیق به تصویر یا انیمیشنی که شما در رابط MAX می بینید، اندوخته و چگونگی نمایش یک کپی دقیق از آن را با استفاده از خطوط برداری نشان داده و اجرا می کند. ما بیشتر راجع به این پروسه صحبت می کنیم اما مغزهای پشت تکنولوژی جریانات الکتریکی RIVAX خیلی مشتاق این ایده نمی باشند.

سطح دقت چیزی است که شما در قسمت گزینه های خروجی (Output Option) از (Render Scene Dialog) تعیین خواهید کرد. چیز مهمی که باید آنرا بفهمیم، اینست که هر چه تصویری در MAX می بینید، دقیقتر تقلید کنید، فایلهایی که خارج می شوند، بزرگتر هستند. زیرا که اطلاعات برداری بیشتری باید وارد آن فایلها بشود.

و نهایتاً روش RAVIX III در ارتباط با انیمیشن (تصاویر متحرک) این است که باید هر قالبی از تصویر متحرک شما را بصورت تصویری منفرد و خاص پردازش کند. بسته به اینکه شما چه نوع فایلی را استخراج می کنید، آن تصاویر همگی می توانند در یک فایل باشند مانند حالتی که تصاویر متحرک SWF , SVG دارند و یا مانند تعدادی از فایلهای با اعداد متوالی و همچنین تصویر متحرک AL یا EPS.

برای اینکه پیش زمینه ای سریع عالی از رند سازی (Rendering) بدست بیاورید، (Rrndering Quick Start Guide) را بررسی کنید. در غیر این صورت من توصیه می کنم که مرتباً به هر یک از عناوین کمکی وارد شده و درک بیشتری از چگونگی عملکرد plug-in بدست آورید.

اگر شما به اجرای سریع علاقمند هستید اینجا جائی است که باید آن را انجام دهید. در زیر جریان کار bare- bones برای بدست آوردن محتوای سه بعدی 3D از MAX تا بردارها آمده است.

1 از Swift 3D MAX، گزینه Active Swift 3D production Renderer (رند سازی محصول سه بعدی Swift را فعال کنید) را انتخاب کنید.

2 از Rendering Menu (لیست رند سازی) گزینه Render را انتخاب کنید.

3 زیر قسمت Common parameters (پارامترهای معمول) از Render Scene Dialog (دیالوگ صفحه رندر)، Frome Rang (محدودة قالب) خود را زیر خروجی زمان (Time output) و Rnder Size (اندازه رندر) را در زیر اندازة خروجی (Output Size) مشخص کیند.

4 در زیر قمست Swift 3D MAX Render از Render Scene Dialog، نوع فایل (File Type) را انتخاب کنید.

5 Output Options (گزینه های خروجی) خود را انتخاب نمایید.

6 View part ی را که می خواهید بدست آورید را انتخاب ورودی Render کلیک کنید.

و همه آنچه که باید انجام می گرفت، همین بود.

در واقع حقیقت این است که هنوز خیلی چیزها مانده و تمامی آنها در این فایلهای کمکی (help files) وجود دارند. اگر شما از آن دسته هستید که هرگز اسناد و مدارک و فایلهای کمکی این است که مغز شما بزرگتر از آن است که به این چیزها نیاز داشته باشد، من این را مسلم می دانم، اما اگر به این خاطر است که هر ورق از اسنادی که تا کنون خوانده اید، به شدت کسل کننده بوده است منم به شما پیشنهاد می کنم که یک نگاه گذار و سریع به این سیستم کمکی بیندازید. وقت و مغز بزرگتان را هدر نخواهید داد.

اگر شما علاقمند به اجرای سریع هستید، اینجا بهترین جاست.

1 از Render Menu گزینه Render را انتخاب کنید.

2 پنجره گردان Current Renderers را کلیک کنید.

3 روی گزینه Assign کنار Production Renderer کلیک کنید.

4 در Choose Renderer Dialog، گزینه Swift 3D MAX Renderer را انتخاب کنید.

5 روی ok کلیک کنید.

6 در زیر قسمت Common Parameters در Render Scene Dialog، محدوده قالب frome range خود را زیر خروجی زمان Render Size , Time Output (اندازه رندر) خود را زیر اندازه خروجی output size مشخص کنید.

7 Swift 3D MAX Render Menu را بکار بیندازید.

8 نام فایل File Name و نوع فایل (File type) را انتخاب کنید.

9 output Option (گزینه خروجی) را انتخاب کنید.

10 Viwe port ی که می خواهید ایجاد کنید، مشخص کرده و روی Render کلیک کنید.

11 kick back کرده و صفحه RAVIX III را تماشا کنید.

و همه آنچه که باید انجام می گرفت، همین بود.

در واقع، حقیقت این است که هنوز خیلی چیزها مانده و تمامی آنها در این فایلهای کمکی وجود دارند، اگر شما از دسته هستید که هرگز اسناد و مدارک را نمی خوانید، حداقل این را به مراتب خوانده اید، سپس من وقتم را هدر نداده ام. اگر منطق شما برای اجتناب از اسناد و مدارک و فالهای کمکی این است که هر ورق از اسنادی که تا کنون خوانده اید، به شدت کسل کننده باشد، من این را مسلم می دانم، اما اگر به این خاطر است که هر ورق از اسنادی که تا کنون خوانده اید به شدت کسل کننده بوده است، من به شما پیشنهاد می کنم که یک نگاه گذار و سریع به این سیتم بیندازید. وقت و مغز بزرگتان را هدر نخواهید داد.

همه اطلاعاتی که در این قسمت وجود دارد، باید با فایل برداری که Swift 3D MAX 2.0 با رند سازی (Rendering) برای شما تهیه می کند، در ارتباط باشد. چیزهایی مثل نام (name)، موقعیت (location)، نوع فایل (type of file) و غیره، همگی در اینجا وجود دارد.

با وجود نفوذ نه چندان دقیق، شما باید حتماً به لیست Save As Type توجه کافی داشته باشد زیرا آن، پایه اصلی فایل اجرایی شما را مشخص خواهد کرد. همچنین اجزاء عبارتند از: سطح فایل (File Level)، فقط مرور (preview only) سطح انیمیشن (Animation Level) (مربوط به SVG) و فشرده compressed (مربوط به SVG).

اولین حق انتخابی که در دیالوگ رندسازی Rendering dialog دارید این است که نام فایل خود را چه می گذارید و می خواهید فایل شما در چه قسمتی باشد. این مراحل انتخابی مثل همه درخواستهای دیگر کار می کند که شما تا به حال اسفاده کرده اید. روی Save As کلیک کنید. موقعیت و نام فایل خود را انتخاب کنید و بدین ترتیب شما همه کار را انجام داده اید.

انتخاب نوع فایل (File Type) در قسمت Save As Type روی خواهد داد.

 

گزینه های دیگر فایل

نوع ذخیره        (Save as type)

سطح فایل        (File Level)

صرفاً مرور        (Previwe only)

سطح انیمیشن   (Animation Level)

فشرده   (compressed)

بسته به اینکه اهداف آگاهی دادن شما چیست، 5 فرمت فایل مختلف برای انتخاب دارید.

Swift 3D flash Importer (SWFT) (وارد کننده نور سه بعدی سریع) فرمت SWFT، فایل اختصاصی جریان الکتریکی (Electric Rain) است که می تواند توسط وارد کننده سه بعدی سریع (Swift 3D Importer) برای Flash MX خوانده شود. وارد کننده به طور خودکار به دستگاه شما متصل می شود. اگر که شما Flash MX را روی کامپیوتر خود نصب کرده باشید.

Macromedia Flash (SWF) (فلاش ماکرومدیا)- The Big Kahunq از فرمتهای فایل برداری. فایلهای فلاش (Flash Files)، چیزی است که بیشتر مردم، در گذشته برای تولید آن از Swift 3D MAX استفاده می کرده اند، اما آنهایی که از Flash MX استفاده می کنند، باید از تکنولوژی جدید Smart Layer استفاده کنند که با فرمت SWFT ساخته شده است.

Adobe Illustrator (AI)- برای آن دسته از کاربرانی که در جستجوی راه حل چاپ سه بعدی می باشند، فرمت تصویرگر (Adobe Illustrator)، کانالی بزرگ برای مضمون سه بعدی است.

Encapsulated postscript (EPS) (پی نوشت چکیده) اگر چه EPS می تواند برای چاپ نیز استفاده شود، اما قابلیت استخراج فایلهای EPS ترتیبی، مزیتی پنهان و مخفی دارد اجراهایی که نمی توانند فایلهای SWF وارد کنند، می توانند فایلهای EPS متوالی وارد کنند.

Scalable Vector Graphics (SVG) (تصاویر برداری قابل مقیاس بندی)- تصاویربداری قابل مقیاس بندی نوعی تاریکخانه در دنیای برداری می باشد. عده زیادی از مردم چیزی راجع به آن نمی دانند و همچنین نمی دانند که چه کاری انجام می دهد. اما از آنجا که آن مورد قبول W3C واقع شده، لذا ما مطمئنیم که در آینده چیزهای بیشتر و بیشتر از آن می بینیم.

US Animation (PNT) برای آن دسته از کاربران 3D LW که از USAnimation استفاده می کنند تا انیمیشن های کارتونی ایجاد کنند، این فرمت فایل اجازه می دهد که مضمون برداری سه بعدی تولید کنید که بطور یکپارچه به USAnimation وارد خواهد شد.

فرمت فایل SWFT، پرش و جهش بزرگی می کند که Swift 3D MAX 2.0 نسبت به تکمیل بهتر مضمون سه بعدی به Flash MX زده است. فرمت SWFT، فایل اختصاصی جریان الکتریکی (Electric Rain) است که می تواند توسط وارد کننده سه بعدی سریع (Swift 3D importer) که با Swift 3D MAX 2.0 نصب می شود، خوانده شود، اگر که بخواهید که Flash MX را روی دستگاهتان داشته باشید.

مزیت عمده ای که شما با استفاده از فرمت فایل SWFT بدست می آورید (مجدداً، آن فقط برای کاربران Flash MX مناسب است)، قابلیت رند کردن گزارش شما با استفاده از تکنولوژی Smart Layerها می باشد. این قابلیت وارد کردن انیمیشن های شما را با اجزای متنوعی می باشد که به لایه های مجزایی در Flash MX تجزیه می شوند.

 

انواع دیگر فایل:

Swift 3D Importer (SWFT): وارد کننده سه بعدی سریع

Adobe Illustrator (AI): تصویر گر Adobe

Encapsulated PostScript (EPS): پی نوشت چکیده

Scalable Vector Graphics (SVG): تصاویر بردای مقیاس بندی

USAnimation (PNT)

حضور فراگیر بازیگر نوری (Flash player) به فرمت فایل SWF اجازه داده است که استانداردی بالفعل برای تصاویر برداری وب بشود و راه حلی با پهنای نوار پایین برای ایجاد تصاویر متحرک (انیمیشن)، تاثیر متقابل و اکنون سه بعدی شده است که از طریق همه browser روی تمام پلاتفزمها نشان داده شود.

یک محدودیت Flash این است که تقویتی برای 3D  بطور طبیعی در Flash player وجود ندارد (یعنی موتور رندرسازی داخلی). البته اگر اینطور بوده، احتمالاً هیچگونه Swift 3D MAX 2.0 وجود نمی داشت، بنابراین آن واقعاً محدویدتی برای Eelctric Rain نمی باشد. آنچه که Swift 3D MAX 2.0 لازم است برای تبدل تصویر متحرک سه بعدی شما به پردازهای دو بعدی انجام دهد، به تفصیل نوشتن دقیق چیزی است که Flash در هر چهارچوب نشان می دهد. به عبارت دیگر ما باید، چهارچوبی کلیدی برای هر چهارچوب تصویر متحرک شما، استخراج کنیم.

و از آن حیث، محدودیتی ایجاد می کند. از آنجا که Flash  نمی داند که چگونه اشیاء سه بعدی را بین چهارچوبی کلیدی tween کند، تصاویر متحرک بسیار بلند و طولانی می توانند از نظر اندازه فایل، کاملاً بزرگ باشند. گزارش سه بعدی شما می تواند فقط k5 باشد وقتی که شما یک چهارچوب را ارائه می دهید، اما اگر شما تصویر متحرکی به بلندی 100 چهارچوب دارید، شما یک فایل k500 خواهید داشت.

اکنون یک ملاحظه مناسب جایی است که شما می خواهید این فایل را منتشر کنید. اگر روی CD ریخته شود یا از طریق شبکه پخش شود، اندازه فایل، مسئله نیست. اما بسیاری از طراحان از Flash برای نمایش مضمون سه بعدی در Web استفاده می کنند که در این مورد، اندازه فایل عامل مهمی در تصمیم گیری برای یک طرح می باشد.

من به شدت توصیه می کنم که نگاهی به قسمت گزینه های خروجی (Out Options) بیندازید تا اطلاعات قاطعی در مورد چگونگی توازن کیفیت تصویر سه بعدی و تصویر متحرکتان را بررسی اندازه فایلتان بدست آورید.

 

انواع دیگر فایل:

Swift 3D Importer (SWFT): (وارد کننده سه بعدی سریع)

Adobe Illustrator (AI): (تصویرگر Adobe)

Encapsulated PostScript (EPS): (پی نوشت چکیده)

Scalable Vector Graphics (SVG): (تصاویر بردای مقیاس بندی)

USAnimation (PNT)

Swift 3D MAX 2.0 می توانید فایلهای سه بعدی شما را با دقت کافی رندر نماید طوریکه وقتی شما به برنامه ترسیمی برداری دو بعدی وارد می کنید، به نظر می رسد که با دست شده است. مفاهیم و استنباطهای این، بار یک اما عمیق هستند. قابلیت ایجاد تصاویر سه بعدی درجه بندی، گزینه ای نیرومند است، زیرا خروجیهای سه بعدی bitamp، محدودیت خودشان را دارند.

اجازه بدهید بگوییم که شما می خواهید نسخه سه بعدی لوگوی (logo) خود را ایجاد کنید. یا شاید علامت شما از قبل سه بعدی بوده و در MAX ایجاده شده است. به کمک Swift 3D MAX 2.0، شما می توانید به AI یا EPS خارج شوید و نسخه ای قابل درجه بندی از آن علامت (logo) را خواهید داشت، بنابراین شما مجبور نیستید با پیکسلها (pixels)، راه حل دیگری ترکیبات متنوع را بعنوان گزینه خروجی انتخاب کنید. دو گزینه بزرگ سایه روشن تدریجی، حساسیت Area و شبکه Mesh، غیر قابل دسترسی می شوند. این ناشی از این واقعیت است که EPS سطح 3 در حال حار توسط RAVIX III پشتیبانی نمی شود.

 

انواع دیگر فایل

Swift 3D Importer (SWFT): (وارد کننده سه بعدی سریع)

Adobe Illustrator (AI): (تصویرگر Adobe)

Encapsulated PostScript (EPS): (پی نوشت چکیده)

Scalable Vector Graphics (SVG): (تصاویر بردای مقیاس بندی)

USAnimation (PNT)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد