بازداشت ساواكی ها در دوران انقلاب+ تصاویر

بازداشت ساواكی ها در دوران انقلاب+ تصاویر


برخی از عناصر پهلوی در دوران انقلاب فرار کرده و برخی نیز دستگیر شدند که از جمله این دستگیر شدگان عناصر ساواک بوده اند.

ساواک در دوران پهلوی جنایات بسیاری را مرتکب شد این سازمان که وظیفه اصلی در مقابله و زندانی کردن انقلابیون را بر عهده داشت از افراد آموزش دیده و خشنی در دستگیری و  شکنجه انقلابیون استفاده می کرد که افراد زیادی را هم زیر شکنجه و در اثر آن به شهادت رساندند

تصاویر زیر  چند عکس از بازداشت چند تن از آن افراد توسط انقلابیون است.

بازداشت ساواكی ها در دوران انقلاببازداشت ساواكی ها در دوران انقلاب
بازداشت ساواكی ها در دوران انقلاببازداشت ساواكی ها در دوران انقلاب
بازداشت ساواكی ها در دوران انقلاببازداشت ساواكی ها در دوران انقلاب
بازداشت ساواكی ها در دوران انقلاببازداشت ساواكی ها در دوران انقلاب


منبع: موسسه مطالعات و پژوهش های سیاسی

بازتاب جهانی انقلاب اسلامی بر دولتها

امروزه نه تنها علاقمندان و شیفتگان انقلاب اسلامی؛ حتی دشمنان و مخالفان انقلاب تردیدی ندارند و معترف‌اند كه پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و سقوط رژیم دو هزار و پانصد ساله شاهنشاهی در سال 1357 ش (1979 م) نقطه عطف مهمی نه تنها در تاریخ تحولات سیاسی اجتماعی جهان اسلام و حتی جهان بشریت بوده است.


انقلاب اسلامی

این انقلاب از یك طرف به نظام مستبد و وابسته شاهنشاهی پایان داد و در كمال شگفتی ناظران و اندیشمندان جهانی، نظامی بر پایه ارزشهای اسلامی و مذهبی بعد از گذشت هزار و چهارصد سال از ظهور اسلام و نداشتن نمونه‌ای در عصرهای گذشته مستقر شد و توانست به مدت ربع قرن ـ با وجود همه مشكلات، توطئه‌ها و فشارهای خارجی و داخلی دوام آورد، استحكام یابد و كارایی خود در دنیای مدرن متكی بر سكولاریزم و لائیزم را به اثبات برساند.

از سوی دیگر این انقلاب به چند قرن خمودی و انحطاط تمدن اسلامی خاتمه داد و موجب بروز نوعی بیداری و احیاگری اسلامی بر پایه بازگشت به ایدئولوژی و مكتب اسلام شد و بازار همه ایسم‌های وارداتی ـ اعم از ناسیونالیزم، لیبرالیزم، سوسیالیزم و... ـ را كساد كرد و به جای آن نوعی شیفتگی و بازگشت به افكار و اندیشه‌های اسلامی به ویژه در نسل جوان، به وجود آورد.

ادامه نوشته

مصاحبه با آقای دكتراحمدی نویسنده كتاب تاكتیكهای مبارزاتی امام خمینی(ره)

گفتگو با آقای دكتر حسین احمدی

حضرت روح الله در خانواده ای پا به عرصه وجود گذاشت كه به ایستادگی و پایمردی در مقابل ظلم و غارت خوانین روزگار مشهور بودند و روح الله در دورانی، دوره كودكی و نوجوانی خویش را سپری كرد كه از یك طرف از داشتن نعمت پدر محروم شده بود و از سوی دیگر هرج و مرج سیاسی و آشوب های اجتماعی روزگار قلب هر انسان با ایمان را به درد می آورد.

ادامه نوشته

فرهنگ و انقلاب اسلامی

گفتگو با دكتر جواد منصوری

یكی از ویژگی های مهم انقلاب اسلامی كه چه در زمان قبل و بعد از پیروزی انقلاب تاثیرات بسیاری در دوران خود داشت بعد فرهنگی دینی و معنوی انقلاب اسلامی بود.

مهمترین تمایز انقلاب اسلامی ایران با دیگر انقلابات دنیا تاثیر پذیری و تحت شعاع قرار گرفتن این نهضت از عوامل فرهنگی به خصوص فرهنگ دینی به رهبر امام خمینی می باشد.به زعم بسیاری از محققان ایرانیان بر علیه فرهنگی به پا خواستند كه سراسر وابستگی و ضد دینی بود.به دلیل اهمیت عامل فرهنگ در انقلاب اسلامی به مناسبت دهه فجر در راستای باز خوانی انقلاب اسلامی و جایگاه این عامل مهم در این نهضت به سراغ دكتر جواد منصوری از فعالان مبارز و محققان با تجربه در این حوزه، آمدیم تا دغدغه های خود را در این باره با او در میان بگذاریم.

ادامه نوشته

از عیاشی شاه در سوئیس تا قماربازی اشرف در سفرهای خارجی + تصاویر


شاه در مسافرتش به سوئیس از همان فرودگاه از فرح جدا می‌شد و به دنبال عیاشی خود می‌رفت. در یكی از این مسافرتها شاه «از فرودگاه مستقیماً عازم محل اقامت یكی از ستارگان معروف شد و تمام ساعات بعدازظهر را در جوار او گذراند.»

 
صمیمی نویسنده كتاب «پشت پرده تخت طاووس» (متولد آذر 1325) دختر «صادق صمیمی» (رئیس اسبق موزه ایران باستان) در این كتاب پس از نقل مجمل زندگینامه‌ی خود ـ از دوران نوجوانی تا پایان تحصیلات عالی در سوئیس و بازگشت به ایران ـ ابتدا به شرح دوره‌ای می‌پردازد كه متعاقب استخدام در وزارت خارجه به عنوان منشی سفارت ایران در سوئیس بكار مشغول بوده است.


وی طی شش سال خدمت در سفارت ایران (از 1346 تا 1352) به سبب تسلط كامل به سه زبان فرانسه، آلمانی و انگلیسی، نقش مهمی در رتق و فتق امور مربوط به سفرهای متعدد شاه و فرح به كشور سوئیس داشته است؛ و مسائل گوناگونی از آنچه طی این سفرها رخ می‌داده در كتابش آورده كه هر یك به سهم خود برای آگاهی به حقایق اوضاع دربار از اهمیت خاصی برخوردار است.


ادامه نوشته

سخنرانی دکتر نوبخت در راهپیمایی عزیم ساری

تصاویری اختصاصی از راهپیمایی 22 بهمن در ساری

http://sari.mpnu.ac.ir/upload/2_11_201415_12_55.2041121.jpg

گزینه ی روی میز ملت ایران

و باز هم ملت غیور و سرافراز ایران اسلامی در 22 بهمن ماه امسال نیز با حضور پر شور و میلیونی خود در راهپیمایی گزینه ی روی میز خود را به تمام جهانیان و به خصوص آمریکای جنایتکار نشان دادند و با این راهپیمایی عزیم نه تنها گزینه ی ایران عزیز را بر روی میز بلکه در صحنه ی عمل به نمایش گذاشتند و به رخ جهانیان کشیدند


نویسنده مطلب: مدیر وبلاگ

از تبعید امام تا فروپاشی طاغوت

بعد از ظهر 22 بهمن 1357 مردم ایران از رادیو شنیدند : اینجا تهران است. صدای راستین ملت ایران. صدای انقلاب. امروز به همت مردانه ملت، آخرین دژهای استبداد فروریخت.

صبح روز 13 مهرماه 1344 امام خمینی  تركیه را به مقصد بغداد ترك كرد . یك هفته پیش از ورود به اقامتگاهشان در نجف به زیارت ائمه اطهار مدفون در سامرا ، كربلا و كاظمین رفتند جمعیت استقبال كننده از امام التهاب را به كاخ نیاوران بازگرداند . از نظر مشاورین محمد رضا شاه امام در نجف و در انبوه فقهای مكتب نجف كه تقلای سیاسی را دون شان جایگاه فقاهت و مرجعیت می دانستند محو می شد . شروع درس خارج فقه امام در آبان ماه 1344 جمعیت زیادی از طلاب را به مسجد شیخ انصاری كشاند . فضای نجف نه تنها امام را منزوی نكرد بلكه فرصت تازه ای برای سخنرانی های آتشین به ایشان داد ، سخنرانی هایی كه روحانیون دیگر در ایران اگر جمله ای از آن را تنها به كار می بردند محكوم به زندان می شدند .

ادامه نوشته

سرقت 384 عدد چمدان پر از جواهر و الماس‌

رئیس كل تشریفات دربار آغاز عملیات خروج شاه و همراهان را در 24 دی‌ماه 57 اعلام كرد. او دستور داد برچسب‌های شناسایی چمدان‌ها، بسته‌ها و صندوق‌های شاه كه منقش به آرم دربار و سلطنتی بود به درون كاخ نیاوران آورده شود تا تشریفات لازم و آخرین شناسایی درباره آنها صورت بگیرد. برچسب‌های اختصاصی دربار اینك آماده شده بود تا به چمدان‌ها و صندوق‌ها الصاق گردد.

 

حیف و میل منابع و ثروت ملی ایرانیان چه در زمان حكومت پهلوی وچه بعد از سقوط این رژیم و فرار شاه به خارج از كشور ادامه یافت. همواره افراد مختلف از صرف هزینه هنگفت در جشن های های 2500 ساله كه نشان از خودنمایی محمدرضاشاه پهلوی بود و منفعت دیگری نداشت،  یاد می كنند. پس از فرار شاه به خارج از كشور نیز زمانی كه وی در كشورهای مختلف اقامت می كند و یكی پس ازدیگری از سوی حاكمان آن كشورها اخراج می شود، هر یك از حاكمان این كشورها به ثروت غارت شده ملت ایران توسط شاه دستبرد می زنند و در این میان جواهرات و اشیاء گرانبهایی به تاراج می رود. در ادامه به گوشه ای از ثروت به تاراج رفته ایران به دست خاندان پهلوی اشاره می كنیم.

ادامه نوشته

رویدادهای 22 بهمن

با تلاش برخی از دوستان بختیار و نیز نزدیكان مهندس بازرگان، بنا شد جلسه‌ای با حضور بازرگان، بختیار و قره‌باغی تشكیل گردد. عباس امیرانتظام درباره این جلسه می‌گوید: قبل از جلسه، بختیار به من تلفن زد و گفت استعفای خود را در جلسه تسلیم خواهد كرد. لیكن بختیار در جلسه حاضر نشد و تنها استعفا نامه خود را برای جلسه فرستاد. * واحدهای نظامی چند شهر، از جمله لشگر زرهی قزوین، به سوی تهران روانه شدند. مردم، جاده تهران ـ كرج را به منظور جلوگیری از ورود واحدهای نظامی، مسدود كردند. * نبرد شدید مردم با نیروی گارد در خیابان‌های تهران شدت بیشتری پیدا كرد. * در پی درگیری‌های اخیر، پزشكی قانونی مملو از شهدایی است كه در چند روز اخیر كشته و شناسایی نشده‌اند. * تسلیحات ارتش، زندان اوین، ساواك سلطنت آباد، مجلسین سنا و شورا،‌ رادیو و تلویزیون، نخست وزیری، ژاندارمری و شهربانی، به دست مردم تصرف شد. * نصیری، رییس ساواك، سالار جاف، قاتل مردم كردستان و سپهبد رحیمی، توسط مردم بازداشت شدند. همچنین سپهبد بدره‌ای، فرمانده نیروی زمینی، محمد امین و بیگلری، جانشین فرماندگان گارد، به هلاكت رسیدند. * فرماندهان نیروهای سه گانه ارتش با حضور در خدمت امام خمینی، استعفای خود را تقدم كردند. * با مراجعه به منزل حضرت امام، گروه‌های مسلح پشتیبانی خود را از امام اعلام كردند. * حضرت امام به دنبال سقوط نهادهای اصلی رژیم و عقب‌نشینی ارتش از مردم خواستند كه آرامش و نظم را مجددا برقرار كنند. * رییس ستاد كل ارتش از جمله مواردی كه موجب شد...

ادامه نوشته

رویدادهای 21 بهمن

با آغاز درگیری مسلحانه، پرسنل انقلابی نیروی هوایی برای تسلیح مردم در ازاء كارت پایان خدمت سربازی، یك قبضه سلاح و هفت فشنگ در اختیار آنان قرار می‌دادند. * درساعت 5/4 بعدازظهر كلانتری تهران نو ـ پس از پنج ساعت زد و خورد شدید بین مأمورین گارد و مردم ـ سقوط كرد و مردم و گاردی‌ها در این زدو خورد چندین كشته و مجروح داشتند . از این پس، كلانتری‌ها یكی پس از دیگری به دست مردم ساقط شدند. * فرماندار نظامی تهران در اعلامیه شماره چهل خود، ساعات حكومت نظامی را از ساعت چهار و نیم بعدازظهر تا ساعت پنج صبح افزایش داد. پس از شدت گرفتن حملات مردم به كلانتری‌ها و پادگان‌ها، فرماندار نظامی تهران در همین روز ساعت منع عبور و مرور را تا ساعت دوازده ظهر افزایش داد. یعنی مردم تنها از ساعت دوازده شهر تا چهار و نیم بعدازظهر اجازه خروج از منازل خود را دارند. * رژیم در تدارك یك كودتای نظامی است. سپهبد رحیمی، فرماندار نظامی تهران و حومه، طی دستورالعملی به یگان‌های تابعه خود، از آنها خواست تا بی‌درنگ كلیه رهبران نهضت را دستگیر و با هواپیما به یكی از جزایر منتقل نمایند. همراه این دستورالعمل، لیستی از اسامی صدها نفر كه باید بازداشت شوند، الصاق شده است كه در رأس آنها نام حضرت امام، آْیت‌الله طالقانی مهندس مهدی بازرگان، به چشم می‌خورد. در این دستورالعمل، پیش‌بینی شده است كه كلیه رهبران درجه دوم كه اقدام به تحریك در مقابل این دستگیری‌ها بكنند، بازداشت شوند. * حضرت امام خمینی در رابطه با حكومت نظامی اعلام شده از طرف فرماندار نظامی تهران، آن را ملغی اعلام كردند و گفتند: اعلامیه امروز حكومت نظامی خدعه و خلاف شرع است و مردم به هیچوجه به آن اعتنا نكنند ...

ادامه نوشته

رویدادهای 19 بهمن


جمعی از پرسنل نیروی هوایی با انجام رژه و خواندن سرود در مقابل حضرت امام، با حركت اسلامی مردم ایران و رهبری نهضت اعلام همبستگی كردند. ایشان همچنین از راهپیمایی مردم در حمایت از دولت مهندس بازرگان تشكر كردند. * مطبوعات و رادیو ریاض: مهندس بازرگان اعلام كرد نتوانسته است رضایت ارتش را جلب كند و ارتشیان از قانون اساسی حمایت می‌كنند. وی طی اولین سخنرانی عمومی پس از اعلام نخست وزیری دولت موقت گفت: بنده ماشین سواری نازك نارنجی هستم كه باید روی جاده‌های آسفالت و راه هموار حركت كنم. * ستاد ارتش، عكس روزنامه كیهان مبنی بر رژه افسران نیروی هوایی در مقابل حضرت امام را تكذیب كرد. * طرفداران قانون اساسی، شهر خوی را به آتش كشیدند و در شهر گنبد به یك حمام زنانه یورش بردند. * عده‌ای از هواداران رژیم كه به طرفداری قانون اساسی در تهران تجمع كرده بودند، با مخالفین خود به زد و خورد پرداختند. * خبرنگار لوس‌آنجلس تایمز، در تیراندازی‌های خیابان فرح‌آباد ژاله تیر خورد و كشته شد. * طی روزهای گذشته و امروز، شهر تهران شاهد تظاهرات مردم و فریاد و خشم كلیه اقشار در مقابل رژیم بود. بانك‌ها و دیگر مؤسسات دولتی مورد هجوم مردم به ستوه آمده از جنایت‌های شاه قرار گرفتند و شعله‌های آتش از همه سو زبانه می‌كشید. * امام خمینی طی نطق كوتاهی كه از شكبه تلویزیونی كاركنان اعتصابی رادیو و تلویزیون بطور مستقیم پخش می‌شد ضمن آرزوی موفقیت برای كاركنان رسانه‌های گروهی گفتند: دستگاه‌هایی در این قسمت بوده و هست كه بایستی در خدمت مردم می‌بودند. ولی رژیم غاصب از آنها در راه هدف‌های نامشروع استفاده كرده است. * سرهنگ قذافی حمایت خویش را از انقلاب مردم ایران اعلام داشت. * در درگیری‌های گرگان، پنج نفر كشته و یازده نفر مجروح شدند. * خانواده افسران بازداشتی نیروی هوایی، همچنان با ادامه تحصن، تهدید به اعتصاب غذا كردند. * مهندس شریف امامی كه از طرف دادستانی ممنوع‌الخروج شده بود، از كشور گریخت. * گروه منصورون، ترور رییس گارد دانشگاه جندی شاپور اهواز را به عهده گرفت. * افراد مسلح به یك شعبه بانك ملی در كرمان دستبرد زدند. همچنین موجودی یكی از شعب این بانك در تهران نیز سرقت شد.

رویدادهای 18 بهمن

حضرت امام در دیدار با روحانیون شهر اهواز گفتند: ادامه نهضت یك تكلیف است. * در ملاقات وكلای دادگستری با حضور امام، ایشان گفتند كه شاه باید محاكمه شود. * رییس جمهور و وزرای خارجه و دفاع آمریكا، پس از پایان مأموریت ژنرال‌ها هایزر در ایران، جلسه‌ای با حضور وی تشكیل دادند. * سخنگوی وزارت خارجه آمریكا گفت: ما از اجرای قانون اساسی پشتیبانی می‌كنیم. ما از راه دیپلماتیك با همه گروه‌ها، از جمله مهدی بازرگان، در تماس بوده‌ایم؛ اما پس از انتخاب وی به نخست وزیری، هیچگونه تماسی با وی برقرار نشده است. * وزارت خارجه آمریكا اعلام كرد هنوز دولت بختیار را به رسمیت می‌شناسد. از طرفی سخنگوی كاخ سفید گفت: بختیار باید نظر اكثریت مردم را بپذیرد. * پس از اعلام نخست وزیری مهندس بازرگان، بین آقایان یدالله سحابی، امیرعباس انتظام، بختیار،‌ قره‌باغی رییس ستاد ارتش و رییس اداره دوم ارتش، ملاقاتی انجام شد. در این ملاقات، آقای سحابی و امیرانتظام در صدد بر می‌آیند كه بختیار را راضی به استعفا نمایند. از طرفی بختیار برای قدرت نمایی، از قره‌باغی و مقدم خواست در حضور آنان حمایت مجدد خود را از بختیار اعلام كنند. * دكتر سنجابی اعلام كرد مذاكره و تبادل نظر بین بختیار و بازرگان برای حل مسالمت‌آمیز مسائل ادامه دارد. رادیو لندن گفت: گفتگو میان جنبش آیت‌الله خمینی و ارتش آغاز شده است. * گروهها و اقشار مختلف مردم، از جمله دانشگاهیان، از دولت موقت مهندس بازرگان پشتیبانی و حمایت كردند. * روحانیون و مردم زنجان و بخش‌های تابعه در یك راهپیمایی بی‌سابقه پنجاه هزار نفری، حمایت قاطع خود ار از امام خمینی و نخست وزیر منصوب او اعلام داشتند. در این اجتماع، حجت‌الاسلام ابوالفضل شكوری

ادامه نوشته

رویدادهای 17 بهمن


امام خمینی در سخنان خود گفتند: كار عاقلانه و مفید به حال كشور این است كه بختیار و ارتش در مقابل انقلاب اسلامی، عكس‌العملی مثبت داشته باشند. * در پاسخ به پیام‌های تشكر از سوی مردم و یا شخصیت‌ها و گروه‌های مختلف به مناسبت ورود حضرت امام به كشور، از سوی ایشان پیام تشكری خطاب به عموم انتشار یافت. * با فراخوانی مردم به راهپیمایی عمومی در تأیید دولت بازرگان از سوی جامعه روحانیت تهران، مردم ایران حكومت مهندس بازرگان را تأیید كردند و موج راهپیمایی، شهرها را فرا گرفت. * خبرگزاری فرانسه: جبهه ملی از مقامات و سازمان‌های حاكمه و تمام مردم خواست تا از دولت بازرگان حمایت كنند. * بازرگان در اولین مصاحبه خود به عنوان نخست وزیر دولت موقت، برنامه و وظایف دولت خود را تشریح كرد. * بازرگان موقتا از رهبری نهضت آزادی كناره‌گیری نمود و به مدرسه علوی نقل مكان كرد. تذكر: در حكم نخست وزیری حضرت امام از وی خواسته شده بود تا بدون واسبتگی حزبی و گروهی به پست نخست وزیری اشتغال یابد. * صبح امروز در پی تشكیل جلسه مجسل و حضور بختیار، فانتوم‌ها و هلیكوپترهای نیروی هوایی بر فراز تهران مانور دادند. * بختیار به هنگام سخنرانی در مجلس شورا گفت: دولت موقت تا شوخی و حرف است، تحمل می‌كنم ... من در مقام نخست وزیری قانونی مملكت می مانم تا انتخابات آزاد آینده را انجام دهم. * بختیار ضمن اظهاراتش به یكی از فرماندهان ارشد ارتش، اظهار داشت:

ادامه نوشته

رویدادهای 16 بهمن


انتخاب بازرگان به عنوان نخست وزیر دولت موقت، رسما اعلام شد. حكم و فرمان نخست وزیری كه با اتفاق آراء شورای انقلاب و تصویب امام خمینی صادر شده بود، توسط حجت‌الاسلام والمسلمین رفسنجانی در حضور حضرت امام و آقای بازرگان قرائت شد. * حضرت امام در حكم نخست وزیری بازرگان، وی را موظف به انجام رفراندوم تغییر نظام به جمهوری اسلامی، تشكیل مجلس مؤسسان (خبرگان) برای تصویب قانون اساسی، برگزاری انتخابات مجلس شورا طبق قانون اساسی جدید و انتخاب هیأت وزیران بدون در نظر گرفتن روابط حزبی كردند. در متن حكم آمده است: بنا به پیشنهاد شورای انقلاب، بر حسب حق شرعی و قانونی ناشی از آراء اكثریت قاطع قریب به اتفاق ملت ایران كه طی اجتماعات عظیم نسبت به رهبری جنبش ابراز شده است، جنابعالی را مأمور تشكیل دولت موقت می‌نمایم. * مهندس بازرگان پس از قرائت حكم نخست وزیری گفت: خدای برگ را شكر می‌كنم كه چنین اعتبار و حسن شهرتی را كه به هیچوجه اهلیت و لیاقت آن را نداشتم، به من ارزانی داشته و همین موهبت الهی باعث شده كه آیت‌الله، ابراز اعتماد و ارجاع چنین مأموریتی را به بنده عنایت بفرمایند و همچنین تشكر از ملت ایران می‌كنم. * حضرت امام در فرمایشات خود بعد از سخنان مهندس بازرگان به عنوان نخست وزیر، از مردم خواستند تا با تظاهرات آرام و از طریق مطبوعات، نظر خود را درباره دولت بازرگان ابراز نمایند. ایشان در یك مصاحبه قبل از قرائت حكم گفتند: مخالفت با این حكومت، مخالفت با شرع است. * بازرگان پس از خروج امام از محل جلسه، در رابطه با تهدید بختیار در مورد نخست وزیری دولت موقت، گفت:

ادامه نوشته

محمدرضاشاه و بازگشت به دولت پلیسی


از نظر شاه و گزارشاتی كه به او داده می شد همه چیز در مسیر رسیدن به قله های تمدن ایرانی بود و تنها اقلیتی كه وابسته به ارتجاع سرخ بودند قصد سنگ اندازی در راه پیشرفت ایران را داشتند . شاه امیدوار به ثبات و رشد اقتصادی بود كه ناگهان بحران نفتی 1973 میلادی روی داد .

 

امیر عباس هویدا ، ملقب به نخست وزیر گل اركیده ، طولانی ترین دوران تشكیل دولت در ایران را در سال 1343 آغاز كرد . هویدا 13 سال نخست وزیر محمد رضا شاه بود . شاید این نشانه كلیدی ترین بخش شناخت این دوران باشد . محمد رضا شاه در 23 سال حكومتش تا سال 43 از چند بحران بزرگ عبور كرده و حالا در آستانه دهه پنجم زندگیش انگار به حرف های پدرش در مورد نحوه اداره كشور رسیده . دولت پلیسی و مقتدر ...

 

در این 23 سال پادشاهی ، محمد رضا ، حكم قریب به 30 نخست وزیر را امضا كرده ، بعد از بحران آذربایجان كه شمال غربی ایران در حال تجزیه بود ، بحران نفت ، كودتا و قیام سراسری مردم در 15 خرداد را تجربه كرده و حالا مثل هر مردی كه از 40 سالگی عبور می كند فقط می خواهد با آرامش به دروازه های بزرگ تمدن برسد . مدتی است كه با فرح پهلوی ازدواج كرده و بعد از مدت ها آرزوی پسر داشتن ، حالا ولیعهد محمدرضا نیز متولد شده و پدر به این فكر می كند كه در هنگام تحویل قدرت به پسرش مردم چگونه از او قدردانی خواهند كرد ؟

ادامه نوشته

 نخست وزیر كودتا؛ پرونده فضل الله زاهدی

 

نام فضل الله زاهدی با كودتای انگلیسی ـ امریكایی 28 مرداد 1332 در تاریخ سیاسی معاصر ایران عجین شده است. او، 1271 ش. در همدان متولد شد. پس از تحصیلات متوسطه و در آستانه جنگ اول جهانی به نیروهای قزاق پیوست و فنون نظامی را زیر نظر افسران روسی فراگرفت‌. وی در زمره افسران تیپ همدان بود كه برای سركوب نهضت جنگل عازم شمال كشور شد و در كودتای 1299 رضاخان، به وی پیوست‌. زاهدی در دوره رضاخان صاحب مشاغل مهمی شده و مأموریتهای بسیاری انجام داد.

زاهدی در 1300ش. فرماندهی محاكم نظامی را برعهده داشت‌، در 1301ش. نیز در پی شكست اسماعیل سمیتقو، از رضاخان مدال گرفت. در 1302 ش. فرماندهی قشون فارس را برعهده گرفت و مأمور حل غایله شیخ خزعل شد. او پس از حل این غائله و باحكم رضاخان فرماندار خوزستان شد.
ادامه نوشته

  دولت خون؛ پرونده غلامرضا ازهاری

زندگینامه

غلامرضا ازهاری در سال ۱۲۸۸ش. در شیراز متولد شد. پس از طی تحصیلات ابتدایی و متوسطه در سال ۱۳۱۲ به دانشكده افسری راه یافت. یك سال بعد با درجه ستوان دومی وارد ارتش شاهنشاهی شد و در سال ۱۳۱۶ …
ادامه نوشته

ما که همیشه گفتیم پرچم بالاست, بازم بگید نه!!!!!

افسران - تقدیم به همه فراماسون ها و نمادگرا ها
فرماسون و دشمن عزیز خواهشا اینقد پا تو کفش ما نکن که بد میبینی و این فقط یه چشمه از کارای ایرانیه!!

رویدادهای 15 بهمن

حضرت امام خمینی طی یك سخنرانی جوانان را به ادامه تظاهرات و اعتصابات فرا خواندند. * به دنبال جلسه روز گذشته شورای انقلاب ـ كه نخست وزیری دولت موقت به مهندس بازرگان پیشنهاد شده بود ـ این شورا برای گرفتن جواب از وی تشكیل جلسه داد. بازرگان درباره این جلسه می‌گوید: ابتدا پس از تشكراز حسن ظن آقایان، گفتم «اگر بنده را نامزد نخست وزیری نمایید با علم و اطلاع از افكار و اخلاق و سوابقم خواهد بود... همه می‌دانید كه من معتقد به دمكراسی و مشورت و اعتقاد به دیگران هستم و از تندی و تعجیل احتراز دارم و علاقمند به مطالعه و علم تدریجی هستم. حال اگر با این سوابق و شرایط قبولم دارید، پیشنهاد فرمایید.» عكس‌العمل مثبت یا منفی در مجلس ندیدم. سكوت و قبولی و اصرار مجدد آقایان روحانی عضو شورا و امام در برابر شرایط و اتمام حجت من باعث تعجبم شد و انتظار آن را نداشتم. * شاپور بختیار گفت: درهای مذاكره با آیت‌الله خمینی همچنان باز است ... جمهوری اسلامی برای من مجهول است. وی افزود كه من نه با شاه و نه با (امام) خمینی سازش نمی‌كنم و اجازه تشكیل دولت موقت را به او (امام خمینی) نمی‌دهم. * رادیو عدن: عده زیادی از افسران پایگاه هوایی همدان، در پایگاه بازداشت و زندانی شدند. * وزرای خارجه آمریكا و انگلیس طی دیدار دیوید اوئن از آمریكا، در مورد اوضاع ایران به گفتگو نشستند. بغداد نیز با اعزام هیأتی به عربستان، به بررسی اوضاع ایران و منطقه پرداخت. * ژنرال هایزر، فرستاده ویژه آمریكا به ایران، با اتمام مأموریت حساس خود و مذاكرات مكرر با مقامات ایرانی، عازم آمریكا شد. سخنگوی وزرات خارجه آمریكا گفت: هایزر سعی كرد تا نظامیان ایران از بختیار حمایت كنند. وی به این علت ایران را ترك كرد كه اقامت وی به احساسات ضد آمریكایی در ایران دامن می‌زد. * بنا به گزارش دولت آمریكا، ایران به علت كمبود مالی در اثر از دست دادن فروش نفت، قرارداد ده میلیارد دلاری خرید اسلحه از آمریكا را لغو كرد. گفتنی است چون امریكا نظام سلطنتی ایران را در خطر می‌دید، فروش این سلاح‌ها، از جمله چندین فروند آواكس را به مصلحت خویش نمی‌دید. لذا یكی از مأموریت‌های هایزر، بر هم زدن این قرارداد به نحوی بود كه آمریكا متضرر نشود. * خانواده‌های همافران و درجه‌داران بازداشتی و نیروی هوایی، با تجمع در دادگستری به عنوان اعتراض به دستگیری آنها،‌ خواهان آزادی این همافران شدند. * همافران نیروی هوایی در بهبهان به عنوان طرفداری از امام خمینی، دست به راهپیمایی زدند. * از سوی آیت‌الله گلپایگانی ، اعلامیه‌ای خطاب به نمایندگان مجلس، هیأت دولت و امراء ارتش، منتشر شد. * آیت‌الله سیدمحمدباقر صدر با ارسال نامه‌ای از عراق برای حضرت امام، از مبارزات ملت ایران حمایت كرد. * به مناسبت ورود حضرت امام به ایران، از سوی آیت‌الله مرعشی نجفی تلگرامی برای ایشان ارسال شد. * خبرگزاری فرانسه: آیت‌الله شریعتمداری اظهار داشت: اختلاف جزئی بین آیات عظام با مذاكره مرتفع خواهد شد. * دولت بختیار برداشت از پس‌انداز و سپرده‌های بانكی مردم را محدود كرد. * یك خبرگزاری ژاپنی گزارش داد: یك نماینده از سوی امام خمینی، با برژنف در بلغارستان، ملاقات و گفتگو كرده است. تذكر: برژنف از سیزدهم تا هفدهم ژانویه 1979، مطابق با بیست و سوم دی ماه 1357، در بلغارستان بسر می‌برده است. * شهردار تهران در حضور حضرت امام استعفا كرد. امام سپس وی را مجددا به عنوان شهردار منصوب كردند. جواد شهرستانی از سوی دولت بختیار ممنوع‌الخروج شد. * گروهی از نمایندگان مستعفی مجلس شورا با حضرت امام دیدار كردند. * رادیو لندن: از تظاهرات دیشب تهران هیچ گزارشی كه حاكی از برخورد مردم با نظامیان باشد، نرسیده است. * دو تن از وزرای سابق به نام‌های عبدالمجید مجیدی و هوشنگ نهاوندی، توسط فرمانداری نظامی بازداشت شدند. * خسرو قشقایی پس از بیست و پنج سال تبعید در آمریكا، به ایران بازگشت. وی یكی از رهبران ایل قشقایی است.

رویدادهای 14 بهمن


حضرت امام طی یك مصاحبه مطبوعاتی در مدرسه رفاه اعلام كردند: شورای انقلاب حكومت موقت تعیین خواهد شد و حكومت موقت، موظف خواهد بود كه مقدمات رفراندم را تهیه كند. همچنین قانون اساسی كه تدوین شد، به آراء عمومی گذاشته می‌شود. ایشان دولت بختیار را غیرقانونی اعلام كردند و گفتند: كاری نكنید كه مردم را به جهاد دعوت كنم. * در پی جلسه اعضای شورای انقلاب با حضور امام خمینی، به پیشنهاد اعضا و موافقت امام، مهندس مهدی بازرگان برای نخست وزیری دولت موقت انتخاب شد. * مهندس بازرگان درباره انتخابش به نخست وزیری دولت موقت اظهار داشت در پی تشكیل جلسه شورای انقلاب در روز 14/11/57، آقای (امام) خمینی ما را مخاطب قرار داده پرسیدند برای نخست وزیری چه كسی را تعیین كنیم؟ ... نمی‌دانم آقای مطهری بود یا یكی دیگر از روحانیون شورای انقلاب كه مرا پیشنهاد كرد. در هر حال نظر عموم روی من رفت و اگر كسی موافقت نداشت، حرفی نزد. آیت‌الله خمینی تبسم و اظهار خوشوقتی كرده، گفتند به این ترتیب خیالم از دو طرف راحت شد. ظاهرا منظور ایشان از دو طرف، ملیون و روحانیون بود. تذكر: حضرت امام مدت‌ها پس از استعفای بازرگان چندین بار در سخنرانی‌های خود گفتند: كه انتخاب بازرگان اشتباه بود و من قلبا به این امر راضی نبودم. * مشتاقان زیارت امام خمینی در مقابل محل اقامت ایشان تجمع كردند. یونایتد پرس جمعیت مشتاق را بالغ بر چهار و نیم میلیون برآورد كرد. * خبرگزاری فرانسه: بختیار در مصاحبه با لوماتن گفت: بعضی اوقات صبر بهترین تاكتیك است و اگر آیت‌الله خمینی بخواهد در شهر مقدس قم دولت پیشنهادی خود را به وجود آورد، به او اجازه خواهم داد تا دولتی شبیه به واتیكان تأسیس كند. * دستور آزادی سیصد و پنجاه زندانی محاكم نظامی صادر شد. * تظاهرات مردم در برخی از شهرستان‌ها بدون درگیری با مأموران انجام شد. * دانشجویان ایرانی با حمله به سفارتخانه‌های ایران در آمریكا، لبنان و استرالیا، نسبت به رژیم سلطنتی ایران ابراز انزجار كردند. * چهل تن دیگر از نمایندگان مجلس از مقام خود استعفا دادند. * روزنامه الوطن العربی نوشت: یك ژنرال ارتش به ملاقات شاه در خارج از كشور رفت. * از سوی یاسر عرفات، پیام تبریكی خطاب به حضرت امام ارسال شد. * آسوشیتد پرس گزارش داد: واكنش كشورهای اسلامی در مقابل بازگشت آیت‌الله خمینی متفاوت بوده است. سادات در مصر گفت: او هیچ آیت‌اللهی در مصر نخواهد داشت. مطبوعات سعودی در این مورد سكوت اختیار كرده‌اند و رژیم بغداد نیز تاكنون موضعی اتخاذ نكرده است تنها قذافی گفت:به محض درخواست كمك از بذل آنچه در امكان دارد، دریغ نخواهد كرد. * به مناسبت ورود حضرت امام به ایران، مراسم جشنی در كشور لیبی بر پا شد.

منبع: مرکز اسناد رسمی انقلاب اسلامی

رویدادهای 13 بهمن


امام خمینی در جمع روحانیون بیانات مبسوطی را ایراد كردند. ایشان در قسمتی از این بیانات فرمودند: رژیم سلطنتی از اول خلاف عقل بود ... هر ملتی باید خودش سرنوشت خودش را تعیین كند. * آسوشیتد پرس: بختیار گفت: طرفداران آیت‌الله خمینی می‌توانند فریاد بزنند، غوغا كنند، توهین كنند، این كار چیزی را ثابت نمی‌كند، اما اینكه چندین میلیون نفر برای استقبال از آیت‌الله به تهران آمدند، مبالغه‌آمیز است. وی افزود: همچنان مشتاق ملاقات با ایشان است. * آسوشیتد پرس گزارش داد: امرای ارتش گفته‌اند كه اگر آیت‌الله خمینی بر خلاف قانون اساسی اقدامی كند، ‌آنها دست به اقدام خواهند زد. * رادیو مسكو: دانشجویان ایرانی مقیم آمریكا علیه مداخله آمریكائی‌ها در امور داخلی ایران، در برابر كاخ سفید تظاهرات كردند. * در چند شهر كشور، ازجمله سمنان و تربت جام، در پی تظاهرات مردم چند نفر به شهادت رسیدند. * یك ساواكی در تهران ترور شد. وی سرهنگ معتمدی نام داشت و یكی از اعضای بلند پایه ساواك بود. *رادیو بی.بی.سی . گفت: آیت‌الله شریعتمداری گفته است در تبدیل رژیم سلطنتی به جمهوری باید جانب احتیاط رعایت شود و تهیه مقدمات فراوانی لازم است. تذكر: نامبرده از قانون اساسی كه اساس آن موجب بقای رژیم سلطنتی است، حمایت می‌كند. *دكتر سنجابی خواستار استعفای بختیار شد. وی همچنین گفت: جبهه ملی به امام خمینی وفادار است.

رویدادهای 12 بهمن


امام خمینی پس از سال‌ها دوری و تبعید به كشور بازگشت. ایران اسلامی شاهد بزرگترین و تاریخی‌ترین استقبال بود. حضور میلیونی مردم كه صف مستقبلین را از فرودگاه تهران تا بهشت زهرا امتداد داده بود، حاكی از عشق و علاقه بی‌نظیر آنها به رهبر خویش بود. * حضرت امام به هنگام خروج از فرانسه با ارسال پیامی خطاب به مردم فرانسه، ضمن اظهار تشكر از آنها خداحافظی كردند. * امام خمینی پس از اقامه نماز در كف هواپیما، روی دو پتو با آرامش خوابیدند. این در حالی بود كه همه علاقمندان، دوستداران و نزدیكان ایشان، نگران انجام این پرواز بودند. خطر انهدام هواپیما و یا ربودن آن در آسمان چیزی بود كه همه را تا لحظه فرود آن در فوردگاه تهران، نگران ساخته بود. * با ورود حضرت امام به سالن فرودگاه، فریاد «الله اكبر» سالن فرودگاه را به لرزه در آورد. مستقبلین با خواندن سرود «خمینی ای امام»، اشك‌های مشتاقان را بر گونه‌هایشان جاری كردند. * حضرت امام طی بیاناتی در فرودگاه تهران گفتند: من از عواطف طبقات مختلف ملت تشكر می‌كنم. عواطف ملت ایران به دوش من بارگرانی است كه نمی‌توانم جبران كنم. ایشان ضمن اشاره به اینكه طرد شاه از كشور قدم اول پیروزی بود، همگان را به وحدت كلمه و ادامه مبارزه تا قطع كامل ریشه‌های فساد ترغیب كردند. ایشان سپس از آنجا عازم بهشت زهرا شدند. * حضرت امام در اولین سخنرانی خود در میان انبوه مستقبلین مشتاق در بهشت زهرا، گفتند: من وقتی چشمم به بعضی از اینها كه اولاد خودشان را از دست داده‌اند می‌افتد، سنگینی‌ای در دوشم پیدا می‌شود كه نمی‌توانم تاب بیاورم...

ادامه نوشته

بازگشت امام خمینی به میهن و آغاز دهه فجر

با گسترش قیام مردم و خروج شاه از ایران، شاپور بختیار به عنوان آخرین و تنها امید رژیم پهلوی و سردمداران غربی پشتیبان این رژیم، به عنوان نخست وزیر باقی مانده بود. در طرف مقابل تظاهرات مردم هر روز پر شورتر و مصمم‌تر می‌شد و شعار استقلال،‌ آزادی، جمهوری اسلامی بعنوان اصلی ترین خواسته مردم در نهضت انقلابی به رهبری امام خمینی مطرح می‌شد. امام خمینی كه شرط ورود خود را به كشور، خروج شاه، اعلام كرده بودند، با فرار شاه در 26 دی 1357، تصمیم به بازگشت گرفتند. قرار بود این رجعت تاریخی در روز پنجشنبه پنجم بهمن 1357 انجام گیرد اما بختیار، با بستن فرودگاه ها مانع از انجام این امر شد. با انتشار خبر بسته شدن فرودگاهها، مردم خشمگین به خیابان ها ریخته و با تحصن و شعارهای كوبنده، دولت بختیار را تحت فشار شدیدی قرار دادند. در همین زمان رییس شورای سلطنت، سید جلال تهرانی،‌ در پاریس ضمن استعفا خدمت امام، اعلام كرد كه شورای سلطنت غیر قانونی است. سرانجام، تحصن‌ها و تظاهرات عظیم مردم بختیار را مجبور كرد،‌ فرودگاه ها را باز كند. كاركنان اعتصابی تلویزیون اعلام كردند برای ضبط و پخش مستقیم مراسم آماده‌اند. فرودگاه مهرآباد آماده استقبال از پرواز انقلاب بود. روز 12 بهمن 1357، پرشكوه ترین استقبال تاریخی رقم خورد و هواپیمای ایرفرانس در حوالی ساعت 9 صبح در فرودگاه مهرآباد نشست و حضرت امام، با قلبی آرام و مطمئن پس از 15 سال هجرت، پا به خاك میهن اسلامی گذاشتند. صدها خبرنگار و عكاس و فیلمبردار به ثبت این رویداد تاریخی پرداختند. جمعیت استقبال كننده در طول 33 كیلومتر از فرودگاه امام تا بهشت زهرا كه مقصد بعدی امام بود. بین 4 تا 8 میلیون نفر تخمین زده می‌شد. امام از فرودگاه مستقیما به بهشت زهرا رفتند و ضمن ادای احترام به شهدای انقلاب اسلامی، سخنرانی تاریخی خود را در آنجا ایراد كردند. در این سخنرانی امام نخست وزیری شاپور بختیار را غیر قانونی اعلام كرده و فرمودند: «من به پشتیبانی این ملت دولت تعیین می‌كنم.» بدین ترتیب از ورود امام ده روز تاریخی كه بعدها دهه فجر انقلاب اسلامی نام گرفت، سپری شد تا طومار رژیم پهلوی و 2500 سال استبداد شاهنشاهی برای همیشه در هم تنیده شود.

دانلود دیوان امام خمینی (ره)

زبان:فارسی

نوع فایل:pdf

تعدادصفحات:432

حجم کتاب:96.71مگابایت

نویسنده:امام خمینی(ره)

ناشر:نشرآثارامام خمینی(ره)

دانلود کتاب تفسیر سوره حمد امام خمینی(ره)

   دانلود کتاب تفسیر سوره حمد امام خمینی(ره)

              تالیف:امام خمینی(ره)

        نوع فایل:RAR

          حجم:340کیلوبایت

دانلود کتاب سر الصلاه امام خمینی

دانلود کتاب سر الصلاه امام خمینی

رمزفایل:www.alvershop.com

منبع:www.alvershop.com

حجم فایل:201کیلوبایت

برنامه فارسی انفجار نور به مناسبت دهه ی فجر برای اندروید

این برنامه مخصوص گوشی های اندرویدی میباشد که بسیار جالب بوده و دانلود آن خالی از لطف نیست

حجم:61مگابایت

برای اندروید:2.2 وبالاتر

منبع:www.farsroid.com

رمزفایل:www.farsroid.com

شناسنامه امام خمینی(ره)