صرفه جویی در مصرف باتری تا %30 برای کلیه گوشی های سیمبیان !

مطمئنا یکی از اولین  فاکتورهایی که هر فردی برای خرید گوشی مورد نظرش در نظر می گیرد میزان نگه داری شارژ باتری و مقدار میلی آمپر و در کل  توان خروجی باتری است .  نگه داری شارژ بیشتر باتری پیامدهای مثبت بعدی مانند نیاز به تعداد دفعات کمتر شارژ و به دنبال آن افزایش عمر باتری و افزایش عمر  قطعاتی از گوشی  مانند آیسی شارژ که در در فرآیند شارژ باتری درگیر می شوند را به دنبال دارد . بعد از انتخاب یک گوشی با باتری کارآمد این ما هستیم که تاثیر مستقیم در میزان عمر شارژ باتری گوشی داریم . حتما می پرسید چگونه ؟؟ نصب تعداد زیاد نرم افزارها که اکثرا در پس زمینه گوشی در حال اجرا هستند همچنین نوع استفاده از ما از گوشی و استفاده از سرویس هایی مانند gps و وایرلس که بیشترین مصرف باتری را در گوشی دارند همگی  دست به دست هم می دهند تا شارژ باتری خیلی سریع خالی شود و در مواقع اضطراری که نیاز شدید به گوشی داریم با مشکل تمام شدن شارژ روبر شویم  . البته تمامی این عوامل آشکارا باتری گوشی را تخلیه می کنند اما شما می توانید با تنظیمات خاصی مصرف باتری گوشی خود را تا حد زیادی پایین آورید  . یکی از این ترفندها ترفندی است که امروز قصد معرفی آن را داریم . همان طور که در عنوان خواندید این ترفند بر روی تمام گوشی های سیمبیان از هر نوع برندی مانند نوکیا و سونی اریکسون و … اما باز هم تاکید می کنیم با سیستم عامل سیمبیان قابل اجراست . حتما با سیستم 3g آشنا هستید .

3g نوعی ارتباط بی سیم یا بهتر بگوییم خدمات بی سیمی می باشد که از طرف اپراتورهای مخابراتی همان کشور برای مشتریان خود ارائه می شود . با تکنولوژی 3g شما قادر خواهید بود تا امکان دسترسی با  سرعت ۲ مگابایت بر ثانیه و شاید هم بیشتر برای استفاده  از  شبکه و اینترنت را داشته باشید که یکی از امکاناتی که با این سرعت می شود از آن استفاده کرد امکان تماس و یا همان مکالمه تصویری است که در گوشی های جدید با نام video call وجود دارد . متاسفانه تمامی این امکانات در ایران عزیز ما تا به امروز توسط هیچ اپراتوری ارائه نشده که واقعا جای تاسف دارد . حالا شما می توانید با خاموش کردن امکان 3g  و با یک تنظیم خیلی ساده مصرف باتری گوشی خود را تا حد خیلی زیادی پایین بیاورید . به دلیل اینکه تکنولوژی 3g در ایران وجود ندارد و  این تکنولوژی بر روی گوشی های جدید موجود می باشد  چون تنظیمات شبکه ای گوشی شما به صورت پیشفرض بر روی 3g قرار دارد اما امکان استفاده گوشی از این تکنولوژی فعلا در ایران وجود ندارد گوشی هم به خاطر پیدا نکردن ارتباط 3g مدام در تلاش و  جستجو برای یافتن شبکه 3g می باشد که این جستجوهای زیاد و مکرر تا حد خیلی زیادی شارژ باتری گوشی شما را اتلاف می کند در حالی که شما اصلا متوجه نمی شوید . اما سایت موبایل ها دات کام قصد دارد با یک تنظیم خیلی ساده و خاموش کردن حالت 3g تا حد زیادی در مصرف شارژ باتری گوشی به شما کمک کند . پس با ما همراه باشید و مطابق آموزش ما پیش بروید تا به مشکلی بر نخورید. برای خواندن آموزش به ادامه مطلب مراجعه نمایید .

>>دکمه menu گوشی خود را یکبار  فشار بدهید . 

 

>>حالا به منو Tools  بروید  . 

 

>>حالا به Settings بروید . 

 

>>حالا به صفحه جدیدی وارد می شوید . در آن جا گرینه phone را انتخاب کنید . 

 

>>حالا به Network بروید . 

 

>>در این صفحه چند گزینه می بینید که کار ما با گزینه Network Mode می باشد . 

 

>>پس با انتخاب Network Mode به صفحه جدیدی وارد می شوید . در این صفحه شما چند گزینه می بینید که احتمال خیلی زیاد  گوشی شما همین حالا بر روی گزینه Dual mode فعال می باشد و این یعنی فعال بودن حالت  3g و به دنبال آن اتلاف زیاد شارژ باتری !

برای غیر فعال کردن امکان 3g که گفتیم در ایران هیچ استفاده ای ندارد از این منو گزینه Only  GSM یا GSM یا 3GSM ( در گوشی های مختلف این کلمه متفاوت است . اگر این سه مورد هم نبود که امکانش خیلی کم می باشد بگردید به دنبال عبارتی که در آن کلمه GSM قرار دارد )

حالا با انتخاب این گزینه یعنی GSM آنتن گوشی شما برای چند ثانیه می رود و دوباره بر می گردد تا  نوع اتصال شما از حالت 3G به 2G تبدیل  شود . کاهش مصرف باتری واقعا محسوس می باشد که در استفاده های بعدی از گوشی متوجه آن خواهید شد .

در پایان باید بگوییم چون چیدمان منو در گوشی های سیمبیان متفاوت است ( مثلا سری N نوکیا و سری S60v5 کاملا متفاوت است )   ممکن است  مسیر رسیدن به گزینه Network و انتخاب گزینه GSM دفیفا مطابق با آموزش ما نباشد پس خودتان کمی زرنگی به خرج بدهید و در منوی Tools گوشی آن قدر جستجو کنید تا به عبارت Phone و Network برسید .

موفق باشید

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد