تلفیق ظرافت فناورانه و استحکام سخت‌افزاری در هامر




گویی برخی خودروها تنها برای جاده و کوهستان ساخته شده‌اند و انگار به دلیل برخورداری از انبوهی از امکانات و در عین حال قدرت و استحکام چشمگیر استفاده از آنها در داخل شهر چنگی به دل نمی‌زند. HUMMER H2 از این دسته خودروهاست که در حال حاضر و در بازار آمریکا و اروپا و به عنوان یکی از خودروهای برتر در کلاس خودروهای شاسی‌بلند کوهستانی و جاده‌ای به شمار می‌آید.

HUMMER H2 نسل ارتقا یافته‌ای از مدل نخست خود است با این حال نکته جالب توجه این است که تلاش شده تا حد امکان به زیبایی و افزایش امکانات و گزینه‌‌های داخلی آن توجه شود تا HUMMER H2 که اصولا خودرویی با ساختاری خشن و مستحکم است، به خودرویی جذاب برای سفرهای بیرون شهر بدل شود.
هامر محصول جدید خود یعنی HUMMER H2 را چند سال پیش معرفی کرد اما به نظر می‌رسد کمی زمان برد تا در بین علاقه‌مندان به خودرو جای مناسبی برای خود باز کند.اکنون این خودرو یکی از اصلی‌ترین پیشنهاداتی است که به علاقه‌مندان به خرید خودروهایی در این کلاس ارائه می‌شود. مارتین والش، مدیر عامل شرکت خودروسازی هامر می‌گوید: HUMMER H2 نه تنها از حیث ایمنی بلکه از نظر راحتی و جذابیت و بخصوص افزایش امکانات و گزینه‌‌های داخلی، همگان را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد. این خودرو دارای موتور تمام آلومینیومی 8 سیلندر با حجم 2‌/‌6 لیتر است که با 393 اسب بخار قدرت توانایی حرکت و مانوردهی در سطوح صعب‌العبور را دارد. استفاده از آلومینیوم در ساخت بلوک سیلندرهای خودرو تأثیر زیادی بر کاستن از وزن نهایی آن داشته است حال آن‌که معمولا در خودروهایی از این دست به دلیل ابعاد قابل توجه موتور با وزن قابل توجهی روبه‌رو هستیم.

همه چیز فرق کرده است

شرکت هامر چند سال پیش مدل اولیه
HUMMER H2 را روانه بازار کرد که اتفاقا به دلیل امکانات مناسبی که از آن برخوردار بود بشدت مورد توجه علاقه‌مندان به خودرو و کارشناسان قرار گرفت. اکنون و در ارائه HUMMER H2 تلاش شده تا این جلب توجه به اوج برسد. به همین دلیل است که با باز کردن در خودرو با انبوهی از نوآوری‌ها روبه‌رو می‌شویم. به عنوان مثال صندلی‌ها تغییر کرده‌اند. ردیف جدیدی به عنوان ردیف سوم در نظر گرفته شده تا 2 سرنشین دیگر جمع سرنشینان خودرو افزوده شوند. از سیستم تهویه مطبوع گرفته تا صفحه نمایشگر درها و کنسول مقابل راننده و حتی سیستم گرمایش سرنشینان عقب، همه چیز تغییر کرده است.سرنشینان خودرو نه تنها از سیستم پخش DVD خودرو لذت می‌برند بلکه فیلم و موسیقی را از طریق سیستم صوتی محیطی فراگیر درون خودرو می‌شنوند و این یعنی گویی درون یکی از پیشرفته‌ترین سالن‌های سینمای جهان نشسته‌اند! سرنشینان خودرو می‌توانند از سیستم کنترل اوضاع جوی درون خودرو برای کنترل لحظه به لحظه کیفیت هوای داخل استفاده کنند. این امکان فراهم شده که سرنشینان ردیف‌های دوم و سوم نیز به راحتی چنین کنترل‌هایی را به دست گیرند. راننده می‌تواند با استفاده از سیستم پیشرفته مسیریابی، بدون هیچ نگرانی سوار بر
HUMMER H2 در دورافتاده‌ترین جاده‌های بین شهری و کوهستانی نیز رانندگی کند.گذشته از آن برای پارک‌کردن خودرو دوربین مخصوصی در پشت خودرو نصب شده است تا راننده به رغم بزرگ بودن ابعاد خودرو، آن را براحتی در فضاهای محدود پارک کند. یکی از ابتکار عمل‌هایی که در ساخت این خودرو به کار گرفته شده است به‌کارگیری فناوری استارت کنترل از راه دور است.اتفاقا استفاده از این فناوری در چنین خودرویی که عمدتا در نواحی کوهستانی و معمولا سردسیر به کار گرفته می‌شود ضروری به نظر می‌رسیده است. با استفاده از این فناوری راننده می‌تواند تا پیش از سوارشدن به خودرو آن را روشن کرده و سیستم‌های سرمایشی یا گرمایشی آن را به کار اندازد.
در خودروهایی در کلاس
HUMMER H2 سلامت راننده و سرنشینان همواره در معرض خطرات جدی قرار دارد. علت همه کاملا روشن است: این خودرو عمدتا در نواحی کوهستانی و صعب‌العبور حرکت می‌کند و به همین دلیل وقوع تصادفات و بروز حوادث جدی دور از ذهن نیست. برای این منظور مهندسان شرکت هامر کیسه‌های هوا را در بدنه خودرو و در کنار هر سه ردیف سرنشینان آن جاسازی کرده‌اند تا بدین ترتیب جراحات احتمالی در حین بروز تصادفات به حداقل برسد.گذشته از آن از سیستم مخصوصی برای کنترل و نظارت لحظه به لحظه فشار هوای داخل تایرها استفاده می‌شود تا در صورت بروز نوسان در آن راننده در کسری از زمان متوجه آن شود. مهندسان شرکت هامر برای این‌که نشان دهند خودرویی به معنای واقعی کلمه برای نواحی کوهستانی و صعب‌العبور طراحی کرده‌اند آن را در نواحی صخره‌ای غرب آمریکا مورد ارزیابی قرار داده‌اند. بخشی از این ارزیابی شامل عبور خودرو از روی شکاف‌های نسبتا عریض بود که
HUMMER H2 در تمامی آنها سربلند از آزمایش خارج شد.گذشته از آن، این خودرو در نواحی نیز مورد آزمایش قرار گرفته است که دوچرخه‌‌سواران کوهستان از آن معابر به عنوان گذرگاه‌های پر پیچ و خم و صعب‌العبور استفاده می‌کنند. یکی از آزمایشاتی که درخصوص حرکت چرخ‌های HUMMER H2 انجام شده نشان داد این خودرو می‌تواند براحتی از درون چاله‌های شنی یا صخره‌ای تا عمق نیم‌متر خارج شده و حتی از صخره‌هایی به ارتفاع 40 سانتی‌متر نیز بالا رود! نگاهی به بدنه خارجی خودرو نشان از آن دارد که همچون بسیاری از خودروهای مخصوص کوهستان و مناطق صعب‌العبور خبری از انحنا در بدنه و توجه به وضعیت آیرودینامیکی نیست چون اساسا قرار نیست این خودرو با سرعت بالای 250 یا 300 کیلومتر بر ساعت حرکت کند!
در کل می‌توان
HUMMER H2 را به عنوان یک پیشنهاد منطقی برای علاقه‌مندان به نواحی خشک و بی‌آب و علف و همچنین کوهستانی و حتی کویری در نظر گرفت. موفقیت در آزمون‌های مختلف شن و برف عمیق نشان می‌دهد HUMMER H2 گرچه ظاهری همچون تازه‌واردها دارد اما در پس بدنه به ظاهر سخت و به دور از ظرافت، فضای داخلی منطبق با پیشرفته‌ترین فناوری‌های ارتباطاتی، مسیریابی، ایمنی و حرکتی دارد. شرکت هامر با توجه به موفقیتی که در ارائه این محصول جدید داشته است در نظر دارد تا بازاریابی گسترده‌ای برای مناطق مختلف جهان داشته باشد.

استارت کنترل از راه دور


کیسه هوا برای همه سرنشینان

خودرویی برای عبور از شکاف‌ها

نظرات 2 + ارسال نظر
سایت ساز جمعه 28 آبان‌ماه سال 1395 ساعت 16:20 http://www.liositesaz.com

سلام. سایتتون واقعا عالی هستش . موفق باشید

ممنونم

پیامک صوتی جمعه 28 آبان‌ماه سال 1395 ساعت 16:21 http://liopayamak.com

سایت کامل و خوبی دارید. ارزوی موفقیت برای سایتتون دارم.

ممنونم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد