ویرایش منوی راست کلیک ویندوز

حتما تا به حال دیده اید که پس از نصب برنامه هایی مانند WinZip و یا انواع AntiVirus ها ، پس از اینکه بر روی فایلی راست کلیک میکنید علاوه بر منوهای راست کلیک منو های مربوط به آن نرم افزار نیز نمایان میشوند. سازندگان این نرم افزارها با استفاده از ترفند خاصی در رجیستری ، این منوها را به منوی راست کلیک ویندوز کاربر می افزایند. شما نیز میتوانید به دلخواه و با توجه به علایق خودتان منوی راست کلیک ویندوز را ویرایش کنید و منوهایی را که دوست ندارید پاک کنید.

برای ویرایش لیست راست کلیک مراحل زیر را انجام دهید:
ابتدا از طریق منوی Start ابزار Run را اجرا کرده و در آن تایپ کنید Regedit و سپس Enter را بزنید تا ابزار ویرایش رجیستری ظاهر شود.
سپس کلید زیر را بیابید :
HKEY_CLASSES_ROOT/AllFilesystemObjects/shellex/ContextMenuHandlers
در زیرمجموعه کلید ContextMenuHandlers شما نام برنامه هایی را که در لیست راست کلیک قرار دارند مشاهده خواهید نمود.
برای حذف آنها از لیست راست کلیک کافی است روی پوشه همنام با نام برنامه راست کلیک کرده و سپس با انتخاب گزینه Delete آن را حذف نمایید.
دقت کنید از حذف کردن پوشه هایی ( کلیدهایی ) با نامی غیر از نام برنامه مورد نظر خود جدا خودداری کنید.
اما قبل از پاک کردن کلید بهتر است یک کپی از آن تهیه نمایید تا در صورتی که مجددا به وجود برنامه در راست کلیک نیاز پیدا کردید ، بتوانید آن را بازگردانید. برای این منظور قبل از حذف کلید مراحل زیر را انجام دهید :
روی کلید همنام با نام برنامه راست کلیک کرده و گزینه Export را انتخاب نمایید.
در یک مسیر مشخص بر روی هارد ، این کلید را با نامی مشخص ( برای مثال نام خود برنامه ) ذخیره نمایید.
به این ترتیب شما میتوانید هر وقت که نیاز داشتید برنامه را با دابل کلیک کردن بر روی این فایل ( که از نوع Reg میباشد ) ، به لیست راست کلیک بازگردانید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد